Ny hovedsponsor til Caroline

29. december 2008

Vejen mod verdenstoppen bliver måske en smule nemmere for Caroline Wozniacki, efter at den danske tennisspiller fra 2009 og tre år frem har indgået et hovedsponsorat med det internetbaserede postforsendelsefirma e-Boks.

Sponsoratet betyder, at Wozniacki bedre kan fokusere på sit spil.

»Det giver mig frihed til at kunne fokusere på mit tennis og ikke alt det omkring«, siger Caroline Wozniacki.

Glad for dansk sponsor
Danskeren, der indtager en 12.-plads på verdensranglisten, er glad for, at hovedsponsoren er dansk, selv om hun efterhånden er blevet et internationalt topnavn og måske kunne være attraktiv for en udenlandsk sponsor.

»Jeg er godt tilfreds med den aftale, jeg har indgået med e-boks, siger Wozniacki om det nye sponsorat«, hvor de økonomiske detaljer er hemmelige.

Fortsat andre sponsorer
»Det er fedt, at det er et dansk firma, for jeg er født og opvokset her. Jeg har også allerflest danske fans«, fortsætter den 18-årige tennisspiller.

Caroline Wozniacki har fortsat Nordea og Europæiske Rejseforsikring tilknyttet som mindre sponsorer, mens Adidas er hendes tøjsponsor.

Ritzau