SEB trækker sig som hovedsponsor i Dansk Tennis Forbund ved årsskiftet. Dansk Tennis Forbund er ikke klar med en nye hovedsponsor.
Dansk Tennis Forbund fortæller fredag morgen i en pressemeddelelse, at SEB har valgt at trække sig som hovedsponsor i Dansk Tennis Forbund. SEB har været hovedsponsor i Dansk Tennis Forbund siden 2009, men fra årsskiftet er det slut.
Direktøren i Dansk Tennis Forbund takker i pressemeddelelsen SEB for deres engagement i dansk tennis.
”Parløbet med SEB kan kun kaldes fantastisk. Vi initierede i samarbejde en masse aktiviteter til glæde for hele Tennisdanmark. Med et visionært fokus på især ungdommen og sundhed har SEB præget en ny tennisgeneration meget fordelagtigt”, siger Sune Irgens Alenkær.
”Implementeringen af Play & Stay-konceptet i tennisklubber i Danmark er i høj grad SEB’s fortjeneste. Tennis opfattes ej længere udelukkende som en sport med en traditionel gul bold. Tennis er ligeledes defineret via blødere røde, orange og grønne tennisbolde, der benyttes på tilpassede banestørelser afhængig af alder, fysisk formåen og niveau”.
SEB stopper som sponsor i Dansk Tennis Forbund, fordi det ikke længere er en del af virksomhedens strategi at sponsorere tennisorganisationer i Europa, fortæller de.
”SEB vil gerne sige tak for seks rigtig gode års samarbejde med DTF, der har været en utroligt professionel medspiller. Forbundet har taget vores ønsker om at udvikle ungdomstennisen i Danmark til sig og ført vores idéer ud i livet til gavn for tusindevis af børn herhjemme. Vi spiller nu bolden videre og er sikre op, at den kommer i gode hænder”, siger Head of Marketing and Communications i SEB, Mette Mulvad
Dansk Tennis Forbund var iforberedt på SEB’s beslutning om ikke at forlænge hovedsponsoratet, men en ny hovedsponsor foreligger ikke på nuværende tidspunkt. Sune Irgens Alenkær fortæller, at Dansk Tennis Forbund fra år 2015 ikke nødvendigvis har en hovedsponsor. Direktøren er tovholder på i en proces, som fra 2015 skal udmønte sig i flere samarbejdsrelationer. Dansk Tennis Forbund vil forsøge at indgå ’strategiske kommercielle partnerskaber’, hvor partneren får ligeså meget ud af aftalen, som DTF gør, lyder det.
Det meddeles, at Dansk Tennis Forbund er i dialog med ’en række virksomheder’ om samarbejde. Der meddeles dog ikke i hvilke størrelsesordener, der er tale om.
Opdateret kl. 10.00.